Choď na obsah Choď na menu
 


Ja, ty a Covid 19

Opatrenia proti Covid 19 dostupné každému

Chcel by som vám odporučiť základné opatrenia ako si upevniť imunitu a tým znížiť pravdepodobnosť ochorenia alebo v prípade nákazy predísť ťažkému priebehu choroby s následkami.

Možno to budú obligátne rady, ale podstatné. Nebudem ich v tomto článku zdôvodňovať.

  1. Byť hydratovaný alebo dodržiavať pitný režim. Odporúčaná denná spotreba tekutín je približne 0,4l na 10kg váhy. Dôležitá pre organizmus je voľne dostupná voda a nie viazaná. Kofeín a alkohol vodu viažu. Preto po káve alebo pohári vína, štampedlíku by mal nasledovať pohár vody. Po vycikaní sa napiť. Je dobré vypiť pohár vody (1-2dcl) na lačno ako aj pred spaním. Taktiež 20-30 minút po jedle sa napiť. Pite vodu z vodovodu, chlór dezinfikuje. Je neskoro, keď pociťujeme smäd. Smäd je zúfalé volanie organizmu po vode.
  2. Pobudnúť denne aspoň 20-30 minút vonku, v exteriéri. Jednak kvôli Slnku (D-vitamín), ale aj kvôli čerstvému vzduchu a pocitu voľnosti, zaostrenie zraku do diaľky...Covid19 nemá rád slnečné žiarenie.
  3. Zaistiť príjem vlákniny hlavne prostredníctvom zeleniny a jabĺk. Alternatívou je psyllium. Teraz na jar uprednostniť príjem listovej zeleniny, ale aj burín napr. žihľavy dvojdomej a púpavy. Vláknina aj pektíny podporujú tvorbu zdravej črevnej mikroflóry – mikrobioty. V črevách sa tvorí imunita.
  4. V rámci starostlivosti o črevá užívať probiotiká. Jednak vo forme toboliek, bryndze, jogurtov, kysnutej kapusty. Odvážnejší si doprajú výplach čriev – klystír.
  5. Ak cítime symptómy chrípky na naštartovanie imunity sa odporúčajú piť antivirózne čaje z echinacei purpurovej, zo šalvie, z bazy čiernej; cesnak, medvedí cesnak.
  6. V rámci profylaxie piť teplé bylinkové čaje, prijímať zinok a selén; prijímať denne C vitamín syntetický/lipozomálny v tabletkách/tobolkách 250, 500, 1000mg – najlepšie 2x denne každých 12 hodín; vo forme organickej – sirup a čaj z rakytníka rešetlákovitého, citrusy, paprika...
  7. Stimulujte imunitný systém akupresúrou 4 akupunktúrnych bodov. Viac na http://wellwithin.net/energymedicinetopics/cold-and-flu/
  8. Pohybová aktivita trvajúca minimálne 20 minút sa dá praktizovať aj v interiéri, napr. cvičením s vlastnou váhou, jógové polohy z videí youtubu, ale aj v exteriéri – beh, bicykel - na miestach, kde nie sú ľudia. V izbe často vetráme.
  9. Príjem jedla - kalórií je lepšie obmedziť, ideálne na 80% z bežného režimu; zredukovať príjem  kyselinotvorných jedál- cukor, biela múka. Jedlo nekonzumujeme na verejnosti ani za prítomnosti cudzích ľudí.
  10. Dýchacie cvičenia na zlepšenie funkčnosti sliznice dýchacích ciest - z jogy pranajama alebo Wim Hof dýchanie 3x30 nádychov so zadržaním dychu – pozri youtube; Covid 19 nemá rád kyslík.
  11. Otužovať sa studenou vodou; striedanie studenej/teplej sprchy; len studenej sprchy.   
  12. Minimalizovať príjem informácií. Nevystavovať sa negatívnym správam. Naopak, pozrieť si skôr komédiu alebo čítať ľahšie žánre pre zábavu alebo aj odborné to, čo ma baví.
  13. Skľudniť myseľ meditáciou, modlitbou.
  14. Ak máte poruchy spánku, užívajte melatoním. Spánok je najlepší spôsob regenerácie organizmu.
  15. Starajte sa o rúšku/y aspoň raz za deň vymeniť alebo vydezinfikovať. Ak ich nosíte dlhodobo v priebehy dňa, tak ich treba mať na deň aspoň dve. Rúšky perieme pri teplote nad 60°C. 
  16. Tukový obal Covidu 19 sa naruší alkoholom aj saponátmi/mydlom. Užívajte na dezinfekciu hrdla alkohol a často si umývajte ruky mydlom. Odporúča sa tak často, ako to robia chirurgovia - 30x denne. A nedávajte si ruky do úst, pretože k prenosu dochádza v 80% prípadoch rukami.
  17. Dezinfikujete predmety, ktorých sa často dotýkate, ako kľučky, mobil, klávesnicu, pracovný stôl, volant...

 

Určite vám nepíšem nič nové. Skôr ide o to, aby som vám zopakoval a pripomenul staré pravdy.

Zakomponujte si aspoň 3-4 odporúčania do vašej dennej rutiny. Pravdepodobne to naruší váš komfort, ale bez toho to nejde.

Užívajte aspoň 1 z doporučených doplnkov stravy. Môže to mať významný vplyv na vylepšenie stavu organizmu aj mysle.

Chce to vyvinúť trochu úsilia a disciplíny a môžete sa viac obrniť proti votrelcovi. Takýto tréning určite prospeje nám aj nášmu okoliu.